Strategisch marketingplan

Waarvoor staat je onderneming en waar wil je naartoe? Wat zijn je sterke punten en welke punten belemmeren je om je doelen te bereiken? Wat willen de klanten? Dit zijn een aantal inzichten die essentieel zijn om een marketingstrategie te formuleren. Deze stap is een ‘must’ om optimale resultaten te boeken.

Het lijkt heel eenvoudig, maar vaak is er een sparring-partner nodig met een frisse blik. Via verschillende analyses en marketingtools bekijken we hoe we kunnen inspelen op de behoeften van de klant.

De markt evolueert snel, daarom is een jaarlijkse bijsturing zeker aan te bevelen. Het is belangrijk dat je als ondernemer de trends en behoeftewijzigingen detecteert zodat je hierop kan inspelen en niet achter het net gaat vissen.

Het marketingplan omvat een gericht actieplan met tactische zetten die nodig zijn om de doelen te realiseren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een mailing, deelname aan events, ontwikkelen van een e-shop, branding… Uiteraard houden we steeds rekening met de financiële mogelijkheden en capaciteiten van de onderneming.

Een plan… en dan? Vinddevis helpt je bij de uitvoering van het plan. Een helpende hand als vast aanspreekpunt voor de communicatie-implementatie, een heldere kijk bij tussentijdse evaluatie, een duwtje in de rug en motivator.


Erkend Dienstverlener KMO Portefeuille

Vinddevis is erkend dienstverlener voor de KMO Portefeuille. Dit betekent voor jou als ondernemer een financiële ruggensteun! 40% wordt gesubsidieerd door de Vlaamse Overheid.

Het uitwerken van het strategisch marketingplan gebeurt aan de hand van een 3 of 4-tal sessies (naargelang de grootte van de onderneming). Via beproefde analyses zetten we de resultaten om in een concrete acties.

 


Marketingcafé

Vinddevis wil marketing toegankelijk maken. Voor veel KMO-ondernemers is marketing nog altijd ‘lucht’. In het Marketingcafé kan je gratis terecht voor gezellige babbels over boeiende marketingtopics.


Interesse? Contacteer ons voor een vrijblijvende kennismaking op 0494 24 74 60